czwartek, 29 sierpnia 2013

Jajka z farszem z bobu

Jajka z farszem z dodatkiem bobu. Robiłam po raz pierwszy ponieważ w tym roku eksperymentowałam z bobem którego nigdy nie miałam okazji spróbować. Szkoda że wcześniej tego nie zrobiłam.


Składniki:
  • 3 szt jajka
  • 150 g bób świeży
  • mała cebula
  • 1- 2 łyżki majonezu
  • sól, pieprz ziołowy do smaku
  • 1 łyżka posiekanego koperku
  • 1 łyżka oleju 
Przygotowanie:
 
Jajka ugotować na twardo, zalać zimną wodą, odłożyć do wystudzenia i obrać z skorupki uważając żeby nie uszkodzić białka. Bób ugotować do miękkości w lekko osolonej wodzie około 10-15 min, odcedzić i przelać zimną wodą. Obrać z łusek. Jajka przekroić na wzdłuż na połówki, wybrać żółtko. Do żółtek dodać obrany bób i pokrojoną w kostkę i zeszkloną na niewielkiej ilości oleju, majonez. Za pomocą blendera zmiksować doda i doprawić do smaku solą i pieprzem. Farsz przełożyć do rękawa cukierniczego i napełnić białka jajek. Przed podanie posypać posiekanym koperkiem. 


(Warzywa strączkowe-edycja letnia 2013

17 komentarzy:

  1. wygląda apetycznie :)

    zapraszam do mnie
    http://drobneprzyjemnosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. zapomniałam dodać, że zdjęcia jajek są prześliczne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie,foty są śliczne i bardzo zachęcają do spróbowania przepisu:)

      Usuń
    2. Mam nadzieję że spróbujecie.

      Usuń
  3. Świetny pomysł! Wyobrażam sobie jakie to było pyszne! Zdjęcia śliczne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie,było szkoda że już nie ma świeżego bobu.

      Usuń
  4. A wiesz, że ja jeszcze nie miałam okazji spróbować bobu:)A jajeczka pierwsza klasa;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w tym roku po raz pierwszy jadłam,ale mi zasmakował,więc będzie już gościł co roku.

      Usuń
  5. Ślicznie podane.Bardzo ciekawy blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, jest mi bardzo miło czytać taki komentarz od szefa kuchni.

      Usuń
  6. ciekawe połączenie smaków:) wygląda fantastycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. pięknie podane :) z bobem też nigdy nie robiłam, zazwyczaj zjadamy go z masełkiem :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Rewela i piekne zdjecia jak zwykle u CIebie:) Ja bobu nigdy wczesniej nie jadlam - dopiero w tym roku na wakacjach tesciowa mnie poczestowala! No musze przyznac ze tez powiedzialam jej ze zaluje ze wczesniej nie sprobowalam!:))) jajka w takiej wersji musza byc mega pyszne!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marzena, musimy próbować smaków. Czasami się nastawiamy że coś jest nie dobre a nigdy nie było okazji spróbować. Mam nadzieję, że zaproponujesz coś z bobem.

      Usuń
  9. Wyglądają apetycznie :) Uwielbiam bób :)

    OdpowiedzUsuń