sobota, 5 lipca 2014

Polędwiczka z zielonym groszkiem i liśćmi buraka

Miałam polędwiczkę ale nie miałam pomysłu jak ją wykorzystać. Wpadłam  na pomysł nadzienia. Zrobiłam, ale jak  polędwiczka była w piekarniku to pomyślałam czy domownikom będzie smakować. Mój strach był niepotrzebny - polędwiczka była pyszna.

Składniki:


  • 1 polędwica wieprzowa
  • 150 g wędzonego boczku cienkie plasterki
  • musztarda rosyjska Kamis
  • sól morska ziołowa Kamis
  • pieprz kolorowy Kamis
  • kilka strąków zielonego groszku
  • liście z buraków czerwonych
  • kilka gałązek koperku
  • 2 łyżki oleju
Przygotowanie:

Polędwiczkę oczyścić z białych błonek. Przeciąć na długość uważając żeby nie przeciąć za głęboko. Przykryć kawałkiem foli spożywczej i równomiernie rozbić na grubość około pół centymetra. Posmarować musztardą doprawić do smaku świeżo zmieloną solą morską z ziołami i kolorowym pieprzem. Ułożyć liście z buraków dodać zielony groszek, gałązki koperku i zwinąć roladę. Całą roladę obłożyć cienko pokrojonym boczkiem wędzonym. Blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia przełożyć roladę i posmarować olejem. Włożyć na środkowy ruszt do nagrzanego piekarnika na 190 st i piec około 40 minut. 10 minut przed końcem włączyłam funkcję grilla z górną grzałką.

5 komentarzy:

  1. Sadząc po zdjęciach, jestem przekonana, że domownicy na widok tych polędwiczek wydali okrzyk zachwytu. Bo Alinko świetnie zrobiłaś. Przepis doskonały a polędwiczki pysznie wyglądają:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniały przepis, wyglądają polędwiczki bardzo smakowicie :)
    www.brulionspadochroniarza.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo smakowite roladki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Niezwykle smakowite i piękne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawe danie :-) a jak pięknie podane :-) super :-)

    OdpowiedzUsuń